maandag 14 juni 2010

Keetmysterie

Zo is er nieuws op het omgegooide-en-weer-rechtop-gezette-keet-mysterie: een scheplog-bezoeker wist ons het volgende te vertellen:

geachte stadsarcheoloog,

ik ken een klein beetje het geheim van het verborgen mysterie. Op dinsdagmiddag 6 april was ik met mijn vrouw aan het fietsen in Bloeidaal. Op de terugweg naar Leusden reden wij langs de Horsterweg om naar het fietspad langs het Valleikanaal te gaan. Toen zagen wij de Keet en de Dixie op zijn kant liggen. de Keet hing bijna over de oever van het kanaal. Toen wij langs het kanaal fietsend bij de Randweg aankwamen zag ik 2 politievrouwen op mountainbikes. Hen heb ik verteld dat er bij het Kanaal een Keet en een Dixie op zijn kant gegooid waren. Ze zouden daar gaan kijken, nu kan het zijn dat die politie vrouwen sterker waren dan wij dachten en zij dat gefikst hebben.

Ik denk dat ze het inderdaad gefikst hebben, want onze opgravers hebben diezelfde dinsdagmiddag de keet al rechtop en wel aangetroffen.