maandag 15 januari 2007

Geachte archeoloog,

In verband met mijn proefschrift over het mesolithicum in Noord-
Nederland ben ik momenteel bezig met het verzamelen van zoveel mogelijk dateringen van meso sites. In het artikel over C14-dateringen van Jan Lanting en J. van der Plicht (Palaeohistoria 39/40, 1997/1998) kom ik een datering tegen uit Amersfoort waar ik graag meer informatie over zou willen. Het zou gaan om een haardkuilen en een kuil (beide met meso datering) die tijdens een opgraving in 1989 zouden zijn gevonden in een ijzertijd-nederzetting aan de Emichlaerseweg. Beide sporen lagen blijkbaar in een ijzertijdhuis. Voor mijn database zou ik heel graag de coordinaten van de vindplaats willen weten evenals een hoogte tov NAP. Wellicht zijn er meer gegevens beschikbaar zoals een publicatie of rapport. Kunt u mij hiermee verder helpen?